The Dutch healthcare system differs from what international students are used to.
It is a complicated system that causes many questions, misunderstandings and prejudices.
The nurses at the Healthcare Hub are there to help you, so feel free to drop by.
We will be happy to answer your questions in person.
For more information: https://www.healthcarehub.nl
Voor dringende zaken, die niet kunnen wachten tot de normale openingstijden tijdens avond, nacht en weekend kunt u terecht bij:
Huisartsenpost Gelderse Vallei in Ede
T: 0318-200800 (altijd bellen tevoren voor een afspraak)
U vindt de huisartsenpost op de spoedpost van Ziekenhuis Gelderse Vallei, samen met de Spoedeisende Hulp, de dienstapotheek en de tandartsenpost. Het adres van het ziekenhuis is Willy Brandtlaan 10 in Ede. Volg de borden naar de spoedpost.
U kunt bij ons telefonisch een afspraak maken op de volgende tijden:
Tussen 8.00 en 10.15 uur en van 11.00 tot 12.15 uur.
In de middag is het mogelijk een terugbelverzoek achter te laten. Meer informatie hierover onder het kopje "nieuws".
Let op de balie is gesloten op de volgende tijden: tussen 10.30 en 11.00 uur en tussen 12.30 en 13.00 uur
Tel. 0317-466 600 (voor spoed: toets 1)
De doktersassistente zal u te woord staan en vragen wat de reden van uw afspraak is. Dit is nodig om te bepalen hoe snel u gezien moet worden. Ook kan het zijn, dat ze u alleen advies geeft en een afspraak maken niet nodig is. U bent vrij om een afspraak te maken bij de huisarts van uw voorkeur. Over het algemeen is het handiger om binnen een ziekteperiode bij dezelfde arts te blijven.
Belangrijk:
Wanneer u een afspraak heeft gemaakt en u verschijnt niet zonder af te zeggen wordt er € 25,- euro in rekening gebracht. Dit kunt u niet declareren bij uw verzekeraar.
Annuleren van afspraken bij de praktijkondersteunen moet minimaal 24 uur van tevoren. Belt u later af, dan wordt er € 25,- euro in rekening gebracht.
De assistente heeft ook een eigen spreekuur. U kunt bij haar een afspraak maken voor:
Wanneer u ontevreden bent, stellen we het op prijs dat u dit met ons bespreekt. Wanneer wij op de hoogte zijn van uw onvrede, dan kunnen wij proberen het voor u op te lossen.
Is dit lastig voor u of komt u er met ons niet uit, dan kunt u uw klacht bespreken met een onafhankelijke en onpartijdige klachtenfunctionaris. De klachtenfunctionaris zoekt samen met u naar een oplossing van uw klacht of probleem. De klachtenfunctionaris kan proberen de klacht te bemiddelen. De klachtenfunctionaris kiest geen partij en heeft daarom geen oordeel. Alles wat u de klachtenfunctionaris vertelt, is vertrouwelijk. U kunt het klachtenformulier gebruiken op de website van SKGE. De klachtenfunctionaris is eventueel te bereiken op telefoonnummer 088 0229190.
Meer informatie kunt u in de folder vinden in de wachtkamer en op www.skge.nl.
Gebruikers van geneesmiddelen die onder de opiumwet vallen kunnen deze niet zomaar meenemen naar het buitenland. Hiervoor is eenSchengenverklaring nodig.
© Student MC 2022 | Privacy Statement | Deze SMART site is gemaakt met SMART Websites
Delen